Over Buro Duif

Manifestatie Jheronimus Bosch 500

Als programma manager heb ik de afgelopen 7 jaren mede vorm en inhoud gegeven aan de manifestatie Jheronimus Bosch 500. Van start tot finish. Met het succesvolle internationale Bosch jaar in 2016 als bekroning. We hebben de stad 's-Hertogenbosch op de kaart gezet als de stad van Jheronimus Bosch, zelfs op het hoogste internationale podium. Een prachtig project met een gedroomd resultaat. 

Voor een terugblik op het Jeroen Bosch jaar 2016:   https://www.youtube.com/watch?v=F0b9LUaF83c

De manifestatie Jheronimus Bosch 500 viel met haar partners veelvuldig in de prijzen zoals het Publieksevenement van het jaar 2016. Zelf ben ik bekroond met een plek in de top 100 marketeers van Nederland (Dutch Marketing Award).

De mooie resultaten van het Bosch jaar zijn samengevat in de eindevaluatie:  https://lnkd.in/dXX9Enb  

Mijn visie op het vak
Ik heb geen geloof in de geijkte citymarketing aanpak zoals je dat vaak ziet, binnen de gebaande paden. Het gaat naar mijn mening veel meer over placemaking. Bouw aan een uniek verhaal, mét bewijslast. Geen lege huls. Ontwikkel een uniek programma, creëer relevante netwerken van zeer lokaal tot sterk internationaal. Neem voldoende tijd. Een succesvolle aanpak bevat veel elementen. Waarin is jouw stad uniek. Geen copy paste of slap aftreksel van wat de grote steden doen.  Geloof in je eigen kracht.’

Postuum bewonder ik Bosch zélf, die 500 jaar geleden zijn familienaam al veranderde van Jheronimus van Aken in Jheronimus Bosch. Zodat zijn potentiele clientèle wist waar zijn atelier te vinden was. Een marketeer avant la lettre! Op een van zijn tekeningen liet Bosch een persoonlijke noot na, een oproep tot originaliteit: “Armzalig is de geest die steeds gebruikmaakt van de vondsten van anderen en zelf niets bedenkt”.’